Kokia sena istorija apie save vis dar tiki? Štai kaip jį rasti ir pakeisti |

Raúl Soria

Daugelis iš mūsų laikosi giliai įsišaknijusių įsitikinimų apie save, kurie tiesiog netiesa. Galite pradėti nuo jų išsivaduoti redaguodami pasakojimą, sako psichiatras Johnas Sharpas.

Kiekvieną sausio mėnesio darbo dieną TED Ideas išleidžia naują įrašą iš serijos pavadinimu „Kaip būti geresniu žmogumi“, kuriame yra naudingas TED bendruomenės pranešėjo patarimas. Norėdami pamatyti visus įrašus, spustelėkite čia.

Mūsų gyvenime yra daug dalykų, kurių mes mažai kontroliuojame – naujienos, orai, eismas, dienos sriuba mūsų vietinėje kavinėje. Tačiau tarp dalykų, kuriuos mes galime kontroliuoti, yra didelis dalykas: mūsų istorija.

Šis pasakojimas yra ne tas, kuriame yra objektyvūs mūsų gyvenimo faktai; Vietoj to tai yra „istorija, kurią jūs sau pasakojote apie tai, kas esate ir kaip visada viskas vyksta“, – sako psichiatras ir Harvardo medicinos mokyklos profesorius Johnas Sharpas.

Ir priduria: „Jei norite pakeisti savo gyvenimą, jį reikia redaguoti.“

Šios istorijos problema yra ta, kad per dažnai ji nėra tiksli – rašytoja Marilynne Robinson ją vadina „vidutiniu mažu mitu“.

Aštrus, knygos autorius „Insight Cure“: pakeiskite savo istoriją, pakeiskite savo gyvenimą, paaiškina: „Kai kurios emociškai sunkios scenos yra per daug įtraukiamos – tiesiog pagalvokite apie visus dalykus, kurių negalite paleisti, o kitos scenos ištrinamos, pavyzdžiui, kai viskas sekėsi gerai. Blogiausia apie melagingą tiesą … yra tai, kad tai tampa mūsų išsipildžiusia pranašyste, pagrindu to, ko tikimės iš savęs ateityje “.

Norėdami pradėti peržiūrėti pasakojimą, „Sharp“ rekomenduoja atlikti šiuos veiksmus:

1. Nustatykite, kur jūsų pasakojimas skiriasi nuo tikrovės.

Kalbėdamas apie Sharpą, jo tėvai išsiskyrė, kai jis buvo jaunas, ir jis sako: „melaginga tiesa, kurios taip stipriai laikiausi, buvo ta, kad tiesiog … kadangi negalėjau veiksmingai išlaikyti savo tėvų, tikriausiai negalėjau daug visko, kas mane privertė jaustis labai nesaugiai “.

Kadangi jūs jau seniai priėmėte savo melagingą istoriją kaip oficialią sąskaitą, tai gali būti jums nelabai akivaizdu. Jei nesate tikras, kas tai yra, pabandykite užpildyti šiuos laukelius, sako „Sharp“:
„Jei pažadu sau pažadą, jaučiuosi ___________“.
„Kai kas nors mane ignoruoja, jaučiuosi _____________“.
„Kai su partneriu ar geriausiu draugu labai kovojame, jaučiuosi _____________“.

Kodėl šie raginimai? Mūsų netikslus pasakojimas dažniausiai būna toks, kokio mes nutylime, kai susiduriame su sunkumais ar nusivylimu.

Kitas būdas padėti atpažinti seną istoriją yra klausytis savęs pokalbio ir pastebėti, kai jame yra teiginių, kurie prasideda „Aš visada ______“, „Aš visada esu ______“ arba „Aš niekada ______“.

Radę įsišaknijusią istoriją, pagalvokite apie savo vaikystę ir pabandykite ieškoti patirties, kuri padėjo ją išmaitinti. Ir jei galų gale nustatysite keletą klaidingų istorijų, pasirinkite tą, kuri labiausiai paveikė jūsų gyvenimą. Sharpas sako: „Nors aš žinau, kad mums visiems yra daugybė istorijų ir daugybė galimų pataisymų, aš tikrai tikiu, kad yra viena pagrindinė istorija, kurią nusipelno nustatyti ir perdirbti.“

2. Kvestionuokite savo įsitikinimus.

Tarkime, kad jūsų gilus įsitikinimas yra nesvarbu, ką darote, to nepakanka; galbūt jūsų tėvai buvo retai patenkinti jūsų pasiekimais, net kai jie buvo žvaigždžių, ir buvo užfiksuoti kitoje ataskaitos kortelėje, egzamine ar pasiekime. Taigi, paklauskite savęs: nors taip galėjo būti, kai buvote jaunesnis, ar ne tikrai tiesa dabar, kad to, ką darai, niekada nepakanka?

„Žvelgdami iš suaugusiųjų perspektyvos, galite pastebėti, kad tai nėra sąžininga ar teisinga tik mums patiems“, – sako Sharpas.

Jūsų istoriją nebūtinai turėjo nulemti jūsų tėvai, tačiau paprastai tai yra santykių, kuriuos turėjome jaunystėje, rezultatas. Paaiškina Sharpas: „Tai atsitinka tuo metu, kol mes nežinome, kokia yra sveika ir nesveika reakcija į tai, kas mus tikrai gąsdina, todėl laikomės neteisingos išvados“.

3. Negalima savęs mušti.

Normalu jaustis šiek tiek atkalbinėjant, kai supranti, kiek laiko sau sakai melagingą pasakojimą. Bet žinok, kad esi toli nuo vieno – daugelis iš mūsų vaikšto su šiomis istorijomis, sako Sharpas. „Mes turime būti užjaučiantys save, kaip tai atsirado.” Daugelis žmonių juos sugalvoja dėl to, ką jis vadina „suprantamomis priežastimis“ – poreikiu išlaikyti kontrolės jausmą ir polinkį, kad vaikai atsižvelgtų į konkrečias aplinkybes ir apskritai apibendrintų.

4. Įtraukite teigiamų dalykų į savo pasakojimą.

Pagalvokite apie visas savo stipriąsias puses ir talentus ir juos įvertinkite. Nors padėtis, sukėlusi klaidingą istoriją, privertė tave tapti tuo, kas esi šiandien, tikriausiai taip pat paveikė tave teigiamai. Galbūt jie padarė tave išradingesnį, atsakingesnį, empatiškesnį ar ambicingesnį. Šie teigiami, nesvarbu, ar jie dideli, ar maži, nusipelno vietos ir jūsų istorijoje.

5. Palikite seną istoriją.

„Iškirpkite tai, kas jums nebetarnauja“, – sako Sharpas. „Nustatykite ir surinkite visas išimtis … ir sutikite, kad dabar saugu judėti toliau. Nebereikia laikytis to melagingo saugumo “.

Viena iš „Sharp“ pacientų buvo moteris, kuri išvengė visų iššūkių ir sunkumų. Apmąstydama savo praeitį, ji suprato, kad „kentėjo nuo melagingos tiesos, kad krisdama negalėjo pasiimti savęs“, – sako Sharpas. „Dabar ji žino, kad gali, o jos ateitis atrodo visiškai kitokia ir geresnė”.

Sharpas karštai tiki savo istorijos redagavimo galia. „Jei nebūčiau atsikratęs savo„ vidutinio mažo mito “, dabar esu įsitikinęs, kad šiandien nebūčiau čia su jumis“, – sako jis savo TEDx kalboje. „Per 20 savo klinikinės praktikos metų mačiau tokią pertvarką vėl ir vėl.“

Žiūrėkite jo „TEDxBeaconStreet“ pokalbį čia:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Previous post Koks pragaras vyksta su šiais Alabamos apklausomis?
Next post Kas yra bakstelėjimas ir kaip aš galiu pradėti jį naudoti?